A francia nyelv nem csak a kultúra és a művészet nyelve, hanem egy igazán izgalmas kihívás, a francia nyelvtanulás az egyik leghasznosabb befektetés is lehet az életedben. Ha még keresed a számodra megfelelő módszert, itt az ideje, hogy megismerd az én egyedi, kommunikatív megközelítésemet, amely már sokaknak nyújtott sikerélményt. Babinszki Viktória vagyok, több mint 20 éve tanítok franciát magántanítványaimnak, és már több mint 10 éves gyakorlatom van az online oktatás terén is. Ezalatt az idő alatt szerzett tapasztalatok hívták életre saját megközelítésemet.
Miért tanulj velem?
A tanulás minden perce élvezetes. Képzeld el, hogy étteremhez hasonlóan, az órákon is új ízeket kóstolgatsz: könnyedén, élvezettel ismered meg a francia nyelv finomságait, sőt kedvet és tudást is kapsz ahhoz, hogy te magad készítsd el azokat.
De miért vagyok én ebben biztos? Azért, mert módszerem megszabadít a tanulási félelmektől és nyomástól, és helyette élvezetes, kreatív felfedezőúttá alakítja a nyelv elsajátítását.
Ez a módszer már számos tanítványomnál bizonyított: sikeresen levizsgáztak(B1, B2, C1-es szinteken), felvételt nyertek az egyetemre, új állást kaptak, vagy magabiztosan boldogulnak külföldön idegennyelvi környezetben.
A módszer nagy előnye, hogy rugalmasan alkalmazható, és lehetőséget ad arra, hogy saját stílusod szerint haladj a tanulásban, vizsgára való felkészülésben. Óráinkon figyelembe veszem tanulási módszereidet, érdeklődési körödet, tanulási tempódat és az időbeosztásodat is.
A módszer elemei :
1. kommunikatív tanulás „receptkártyák” (cartes de recette) segítségével
A módszerem alapja a ‘receptkártyák’ rendszere. Azt hiszem mindenki számára érthető a hasonlat: nem csak az alapanyag (szókincs) a fontos, de azt is tudunk kell, hogyan kell az alapanyagokat összeillesztenünk és egy adott szituációban felhasználnunk. A kártyák lényege pont az, hogy tartalmazzák a legfontosabb szavakat és kifejezéseket (a ‘mit’), de azokat a nyelvi paneleket (a ‘hogyant’) is, amelyek segítenek abban, hogy magabiztosan használd a nyelvet valós helyzetekben, konkrét szituációkban.
Tapasztalataim alapján a tanulók ugyanis két ponton szoktak talajvesztetté válni. Az egyik a mondatalkotás, a másik pedig a mondatok előhívása az adott helyzetekben. A „receptkártyák” nyelvi szerkezetei természetesen igazodnak a nyelvi szintekhez (A1 A2 B1 B2 C1), fokozatosan haladunk a leggyakoribb és a legegyszerűbb mondatoktól és szituációktól az összetettebbek felé.
A kártyák gyakorlati alkalmazása
Elsajátítás és ismétlés: Kezdésként a kártyákon található szavak és panelek segítségével példamondatokat alkotunk. Kezdőként például egy ‘Je voudrais’ kártyával tanulhatod meg, hogyan fejezd ki udvarias kéréseidet étteremben, vásárlásnál vagy utazás közben, azaz nem csak egy mondatot sajátítasz el, hanem annak használatát különböző helyztekben. A kártyák ismétlése és variálása segíti a hosszú távú memorizálást, hiszen a nyelvi elemek idővel automatikussá válnak.
Szituációs gyakorlatok: A kártyák segítségével valósághű helyzeteket szimulálunk, például éttermi rendelés, vásárlás vagy hétköznapi beszélgetés során. Ezek a gyakorlatok segítenek abban, hogy a kifejezések a gyakorlati életben is természetes módon előhívhatók legyenek.
Fokozatos nehézség: A kártyák szintenként épülnek fel, az egyszerű mondatoktól (A1 szint) kezdve az összetett szerkezetekig (B2-C1 szint). B2-es szinten már képes leszel összetettebb társalgásokra, például érzelmek, vélemények és különböző nézőpontok kifejezésére. Ebben a szakaszban a kártyáink nemcsak konkrét helyzetekhez kötődnek, hanem segítenek a hétköznapi és absztrakt témák részletes megvitatásában is. Egyes panelek segítségével megtanulhatod, hogyan fejezz ki véleményt, hogyan vitass meg érveket vagy hogyan fogalmazz meg javaslatokat különböző helyzetekben, legyen szó baráti beszélgetésről vagy munkahelyi megbeszélésről. Azonnal felhasználható és könnyen gyakorolható mondatszerkezetekkel dolgozunk, hogy a tanulás gyorsan eredményeket hozzon.
Mi az, amit ezzel a módszerrel elérhetünk?
1. Komplex nyelvi gondolkodás: A módszer célja, hogy ne csak egyes mondatokat tudj használni, hanem az egész nyelvet magabiztosan és rugalmasan használd. Ez segít abban, hogy összetetten gondolkodj, spontán beszélj, és a nyelvet a mindennapi életben, az adott helyzetet figyelembe véve alkalmazd. Nemcsak azt tanulod meg, hogyan kell helyesen használni mondatokat, hanem azt is, hogyan alakíthatod át és használhatod kreatívan a nyelvet a különböző helyzetekben. Mit is jelent ez pontosan? Nem arról van szó, hogy bemagolsz néhány mondatot, hanem arról, hogy az órán a legkülönbözőbb szituációkban lesz alkalmad gyakorolni. Megtanulunk a különféle helyzetekre reagálni, történeteket mesélni saját szavaiddal, vitákat folytatni vagy rögtönzött beszédeket tartani.
2. Nyelvi rugalmasság és önállóság fejlesztése: Ezzel a módszerrel képes leszel a kártyákon túli gondolkodásra, nyelvi szerkezeteket kombinálására. Ez a módszer arra tanít, hogy önállóan építs fel komplex mondatokat, szituációktól függetlenül. Megtanulod rugalmasan és kreatívan használni a megtanult kifejezéseket.
3. Élményalapú, interaktív tanulás: A módszer nem passzív befogadásra épül, a hangsúly az interaktív, élményalapú tanulási folyamaton van. A valós helyzetek szimulációja és interaktív szerepjátékok segíteni fognak abban, hogy azonnal alkalmazhasd a nyelvet a mindennapokban.
2. személyre szabott tanulás „kis falatok” (amuse -bouches) segítségével
A módszerem egyik legfontosabb eleme a személyre szabott tanulás, amelyet az amuse-bouches szimbolizál: ezek apró, étvágygerjesztő kis „falatkák”, lehetnek egyszerűek és lehetnek extra komplexek is. És ez így van rendjén. Ha túristaként utazol egy hétvégére Párizsba, nincs szükséged a teljes alapfokú szókészlet elsajátítására. Ha állásinterjúra készülsz, akkor természetesen megint teljesen más szókészlettel kell foglalkoznod. Ha francia felvételire készülsz az egyetemre, mondanom sem kell, hogy mennyire alapos tudásra van szükséged. Teljesen mások a céljaitok. Igyekszek nektek időt spórolni.
Az órákon személyre szabott útmutatást adok, hogy egyéni igényeid és tempódat figyelembe véve a lehető leghamarabb magabiztosnak érezd magad a kommunikációban, és juss el mondataid tökéletes nyelvi megformálásához.
3. célorientált tanulás – érd el a Cordon Bleu (mesterszakács) fokozatot
Bármit is szeretnél elérni a nyelvtanulással, módszeremmel azt fogod érezni, hogy az általad kitűzött cél nem egy teljesíthetetlen feladat, hanem egy kézzelfogható és elérhető kihívás, aminek örömmel állsz elébe. A végső cél lehet a ‘Cordon Bleu’ szint elérése – egyfajta mesterszint a nyelvtanulásban, amely azt jelenti, hogy képes vagy magabiztosan és folyékonyan kommunikálni. Ez a szint nem elérhetetlen: módszeremmel lépésről lépésre haladva öröm lesz számodra a nyelv használata.
Miért hatékony ez a módszer?
- A beszéd a nyelvtanulás kulcsfontosságú eleme. A kommunikáció alapú nyelvtanulás az első perctől kedve a nyelv használatára fókuszál.
- Azt persze mondani sem kell , hogy mind a négy készség (beszéd, hallás, írás és olvasás) fejlesztését célozza a módszer.
- Mivel a mondatok, nyelvi szerkezetek folyamatosan előjönnek a különböző szituációkban, biztosított az ismétlés, a helyes használat rögzítése.
- Módszerem figyelembe veszi a tudatos előrehaladás elvét, az újabb és újabb elérhető kihívások segítik strukturálni a szókincset és a nyelvtani alapokat.
- A személyre szabott (érdeklődési körön alapuló) tartalmak feldolgozása nagyban növeli a motivációt.
- A közös munka során folyamatosan értékeljük előrehaladást, ami segít tudatos nyelvtanulóvá és nyelvhasználóvá válni.
Hogyan is néz ki az eredmény a gyakorlatban? – egy kedves tanítványom története
Bonjour, Andor Anna Klárának hívnak, történelemből írom doktori disszertációmat. Két évig jártam Vikihez franciára, aki a korábbi vegyes tapasztalatok után tényleg azt kínálta, amire szükségem volt: sok-sok beszélgetésre, témák feldolgozására, néha szövegek, motivációs levelek közös írására vagy azok javítására. Így jutottam el Viki segítségével a párizsi EHESS (Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales) egyetemre, ahol francia kormányösztöndíjasként folytatom doktori tanulmányaimat történelemből. A skypefrancia óráknak köszönhetően ma már gond nélkül eligazodom a mindennapi párizsi életben (pedig a francia adminisztráció sok kihívás elé állít), de a szakmai konferenciákon, szemináriumokon is megértem az elhangzottakat, és az utóbbi időben már ahhoz is elég bátorságom volt, hogy én is hozzászóljak, részt vegyek egy-egy vitában, kerekasztal-beszélgetésben. Emellett pedig Viki segítségének köszönhető, hogy sikeresen pályáztam meg egy cannes-i kutatói ösztöndíjat. Az egy hónapos levéltári kutatás alatt mind a történeti dokumentumok, mind pedig a városi séták, történeti tematikájú események írott és szóbeli információkat megértettem és használni tudtam.
Mit tegyél?
Ha szeretnéd a francia nyelvet könnyedén elsajátítani, jelentkezz be órára, és élvezd a nyelvtanulást!
Babinszki Viktória
Telefon: 70/322-9003
Email:skypefrancia.blogspot@gmail.com
Skype:Babinszki.Viktória (skypefrancia.blogspot@gmail.com)
Nyelvóra ára: 6000Ft/60 perc.
B2-es nyelvvizsgára készülök. Vállalsz felkészítést a témakörök alapján?
Igen, természetesen. Sőt személyre szabott ütemtervet is készíthetünk, hogy biztosan minden témát át tudjunk venni, és legyen idő a nehezebb témákra.
Nagyon tetszik az oldal:) Már 2 éve élek Lyonban, de a beszéd nehezen megy. Jó jönne egy kis segítég 🙂
Szívesen segítek. A tanítványaim zöme külföldön él és hasonló problémával kerestek. Óra ügyben telefonon és emailben is egyeztethetünk 🙂
Jól hangzik ez a módszer. Teljesen kezdő vagyok, nulláról indulnék. Beszélek angolul, de a franciával nem boldogulok egyedül.
Szuper, örülök, hogy tetszik, amit olvastál. Hidd el, már kezdőként is nagyon hamar elindíthatjuk a beszélgetést. A módszer bevált, csak el kell kezdenünk. Hívj bátran 🙂