A héten minden szóba kerül, ami hotel témában felmerülhet. Szállásfoglalás, a különböző szállodai szolgáltatások, érkezés és távozás, sőt még a különböző lehetséges panaszokról is ejtünk szót. Legyen tartalmas hetetek !
43. nap: Szállásfoglalás
Az utazás megtervezésének egyik legfontosabb lépése a szállásfoglalás. Ezzel a párbeszéddel elsajátíthatod azokat az alapvető kifejezéseket és mondatokat, amelyekkel könnyedén foglalhatsz szállást francia nyelvterületen. Legyen szó egy szimpla szobáról vagy egy tengerre néző luxuslakosztályról, itt mindent megtudhatsz a megfelelő kérdések és válaszok használatáról.
1.Réserver une chambre
Client : Bonjour, je voudrais réserver une chambre pour trois nuits.
Réceptionniste : D’accord, quel type de chambre préférez-vous ?
2.Chambre simple ou double
Client : Vous avez des chambres simples ou doubles disponibles ?
Réceptionniste : Il nous reste six chambres simples et trois doubles, mais les chambres doubles ont une promotion en ce moment.
3.Chambre avec vue sur la mer
Client : Est-ce possible d’avoir une chambre avec vue sur la mer ?
Réceptionniste : Oui, nous en avons quelques-unes. Elles sont au quatrième étage, très tranquilles.
4.Combien coûte la chambre par nuit?
Client : Combien coûte la chambre par nuit?
Réceptionniste : C’est 120 euros par nuit, petit-déjeuner inclus.
5.Paiement en ligne
Client : Puis-je payer en espèces ou par carte de crédit ?
Réceptionniste : Les deux sont possibles. Nous acceptons aussi les paiements en ligne.
Nyelvi tipp:
Ha egy konkrét kérdést szeretnél feltenni, a „Est-ce possible de… ?” kifejezést érdemes használni. Ez egy udvarias és gyakran használt forma, amellyel megkérdezheted, hogy valami lehetséges-e. Például:
-Est-ce possible d’avoir une chambre avec vue sur la mer ? – Lehetséges tengerre néző szobát kérni?
-Est-ce possible de changer la date de ma réservation ?- Lehetséges megváltoztatni a foglalásom dátumát?
-Est-ce possible de prolonger mon séjour de deux nuits ?- Lehetséges meghosszabbítani a tartózkodásomat két éjszakával?
Kvíz
44. nap: Szállásfoglalási részletek
Ha már lefoglaltad a szállásodat, érdemes tisztázni a részleteket, hogy a tartózkodásod minél zökkenőmentesebb legyen. Ebben a párbeszédben megtanulhatod, hogyan kérdezhetsz rá a szállás szolgáltatásaira és szabályaira. Legyen szó az étkezési lehetőségekről, a bejelentkezési időpontról vagy arról, hogy viheted-e magaddal a kisállatodat, ezekkel a kifejezésekkel minden információt könnyedén megkaphatsz.
1.Le petit-déjeuner est compris
Client : Le petit-déjeuner est inclus dans le prix de la chambre ?
Réceptionniste : Oui, bien sûr ! Vous pourrez le prendre au restaurant entre 7 h et 10 h.
2.Demi-pension
Client : Que comprend la demi-pension exactement ?
Réceptionniste : Vous aurez le petit-déjeuner et le dîner. Le déjeuner est en option si vous le souhaitez.
3.Pension complète
Client : Je voudrais réserver une chambre en pension complète.
Réceptionniste : Très bien, vous aurez le petit-déjeuner, le déjeuner et le dîner inclus dans votre séjour.
4.Heure d’enregistrement
Client : À quelle heure est l’enregistrement, s’il vous plaît ?
Réceptionniste : L’enregistrement commence à 15 heures.
5.Animal de compagnie est autorisé
Client : Est-ce que les animaux de compagnie sont autorisés ?
Réceptionniste : Oui, les petits animaux de compagnie sont les bienvenus dans notre hôtel.
Nyelvi tipp
A „Que comprend… ?” kifejezés nagyon hasznos, ha szeretnéd pontosan megtudni, mit tartalmaz egy szolgáltatás vagy ajánlat. Ezzel udvariasan rákérdezhetsz a részletekre, és biztos lehetsz benne, hogy minden szükséges információt megértesz. Íme három példa:
-Que comprend la demi-pension ?- Mit tartalmaz a félpanzió?
-Que comprend votre service de spa? -Mit tartalmaz a wellness-szolgáltatásuk?
-Que comprend le prix de cette excursion ?- Mit tartalmaz ennek a kirándulásnak az ára?
Kvíz